Wednesday, May 18, 2011

Rahsia

Seringkali diburu mimpi-mimpi yang mengerikan sewaktu tidur malam. Sebenarnya, sejak dari kecil lagi saya didatangi mimpi-mimpi sebegini. Masih ingat lagi mimpi tu. N 2-3 tahun lepas rasanya waktu yang paling banyak saya mimpi bukan2. Selalu rasa seolah2 dikejar, dan sentiasa ingin melarikan diri. Ada yang sampai buat saya terjaga dari tidur. Tapi tak banyak la.. sikit je yang buat saya terjaga.. Kebanyakannya tidak. tapi bila bangun, akan ingat mimpi tu. Yang saya tahu, orang kata, kalau mimpi masa tidur maknanya tidur tak lena. em.. Walaupun dikatakan tidak lena, saya bukan seorang yang susah tidur.. Alhamdulillah, mudah sekali untuk tidur.. hehe.. Em.. mimpi saya kebanyakannya gelap, sentiasa cemas, kadang2 ada api, kadang2 ada darah, kadang2 ada jin, kadang2 ada makhluk buruk, kadang2 ada manusia normal (tp dia kejar sayaaaaa~~ huwaaa).. tapi sekarang ni dah tersangat kurang mimpi merepek2 macam tu.. Sebab ada satu malam ni, setelah beberapa hari/minggu tidur di studio n tinggalkan bilik kekosongan waktu malam, saya menormalkan diri, tidur dalam bilik/mahallah semula. pastu kena kacau dengan benda alah yang agak kurang sopan. lepas je malam tu, sampai sekarang saya amalkan a'uzubillahis sami'il 'aleemi minassyaitanirrajeem, bismillahillazi la yadhurru, al-fatihah, ayatul kursi, 3 Qul .... zzzzzzzz...~ alhamdulillah dapat tidur dengan aman..

No comments: