Tuesday, December 22, 2009

Pesanan

Assalamualaikum..

Ini antara pesanan2 yang ditujukan kepadaku suatu ketika dulu.

Pesan Cikgu Anuar (PLKN) :-
"kalau kau ada adik yang malas solat, piat telinga dia, suruh dia solat.
tanggungjawab seorang kakak melatih kau untuk jadi seorang ibu kelak.
nanti dah dapat laki, kau tak kekok."

aku selalu cuba jadi kakak yang baik kepada adik aku..
sorry bebi kalau ude bukan kakak yang baik.
dan kepada adik2ku yang lain, aku juga sudah cuba berikan yang terbaik.
itu saja mampuku. maaf kalau tak mencukupi.

Pesan Br. Raja Redzuan Shah waktu sekolah dulu:-
"korang kalau nak hisap rokok boleh.. tapi jauh2 la.. biar luar dari pandangan orang..
aku dulu pun hisap rokok jugak, tapi pandai2 la cover, jangan sampai cikgu tau, senior tau.."

hm.. semenjak kemasukan batch baru sem lepas, tabiat merokok dalam kuliah semakin menjadi2 sehingga membuatkan kami penghuni studio sedikit berang.. aku taktau nak cakap apa.. nak marah, dah besar.. dah masuk university dah pun..
-_-"

Pesan Cikgu Zahari waktu sekolah dulu jugak :-
"awak jangan selalu simpan masalah sendiri. boleh jadi gila tau."

hu.. yang ini aku no comment lah.. aku tau fakta ni.. tapi aku tak berapa seronok nak orang tau aku ada masalah.. seolah2 aku membeban dan membosankan kawan2 aku.. cuma apa yang perlu, atau bila masalah tu terlalu berat untuk aku handle sorang2, pasti aku akan cerita pada kawan2..ha..engkau lah kawan aku tu..

itu pesanan yang aku ingat sampai sekarang, ini saje untuk malam ni..
Wassalam..


No comments: