Monday, December 21, 2009

Bapa borek anak rintik?

Bismillahirrahmanirraheem..
Semoga penulisan2 aku sentiasa dijaga dari hati2 yang benci..

Jangan selalu berpikir negatif ye kawan-kawan.
Entri ni datang dari pengalaman aku.
Bila dengar umpatan2 yang sangatlah tidak sedap didengar.

Case study 1 :
"dia tu dulu tak pakai tudung labuh pun, tetibe je pakai..padahal family dia takdela mcm tu pun. tau tak mak dia sebenarnya 'mcmni-mcmni-mcmni'..eleh..harap je pakai tudung labuh..tapi.."

hmm..
kalau niat orang tu ikhlas untuk mengubah dirinya, kenapa harus kau beri kutukan?
adakah tahap keimanan seseorang itu terletak atas engkau dan apa yang engkau pikir sahaja?
tidak kan? itu semua antara dia dan Allah.
Jadi, tak perlu lah kau susah-susah..
Marilah bersihkan hati..
Jangan selalu bertanggapan buruk terhadap orang..
Tak rugi pun..kn?

apa2 pun, aku maafkan semua orang yang pernah mengguris hati aku,
dan aku sentiasa harap semua orang dapat memaafkan salah2 aku..
aku harap sangat2..
semoga apa yang terjadi, memberi pengajaran kepada engkau dan aku..

dan aku juga, background family aku bukanlah dari orang2 yang hebat atas nama agama.
tapi aku cuba melengkapkan diri dengan ilmu2 sedemikian.. aku pun bukanlah orang baik2..
semuanya terletak pada diri kita sendiri. SIAPA KITA?
Tak kira apa pun background family kita, hanya kita saja yang boleh tentukan siapa kita.

Itu pendapat aku la.. kalau korang tak setuju, mintak mahap bebanyak..
Wassalam..

No comments: