Tuesday, June 29, 2010

Selamat Tinggal Kawan..

Aku nak minta maaf kat semua..
Sepanjang kita berkawan, aku dah cuba sedaya upaya untuk jadi kawan yang baik..
Sebab aku selalu terpikir, kat akhirat nanti, korang2 jugak yang akan tuntut kat aku kalau aku ade dosa ngan korang..
So aku selalu berhati2, aku cuba yang terbaik untuk tidak mengguris hati kawan2..
Untuk kawan2 aku, ketahuilah, aku memang terlalu sayangkan korang..
Kau pun tak terkecuali..
Aku sayang SETIAP ORANG..
Walaupun orang tu tak rapat dengan aku atau mungkin belum rapat..
Aku sentiasa yakin setiap orang ade kelemahannya tersendiri..
Aku pun macam tu..
Aku sentiasa terima kawan aku tu seadanya sbb aku yakin, di sebalik kelemahan dia, dia ada kelebihan yang bukan semua orang ada..
Dengan itu, aku yakin setiap orang adalah istimewa dengan cara mereka tersendiri..
Biarlah, walaupun kawan aku yg ni, tak ngam ngan kawan aku yg tu, aku tak pernah nak amik sides..
Aku doa sangat2 aku jauh dari taking sides.
Sebab aku sayang semua orang, dan aku taknak hilang walaupun sorang..
Kawan2 aku lah yang membuatkan aku seperti 'aku' hari ni..
Mesti la aku taknak hilang walau sorang kn?
Dah tentu aku sedih..

Dan aku nak mintak maaf juga..
Aku tau aku antara orang yang jarang hang out ngan korang..
Inilah aku.. Bukan taknak, nak. Bukan tak best, best.
Aku takde jawapan untuk ni..
Tapi yang pasti, bila gambar2 hangout di postkan, aku memang taknak tengok.
Sebab aku takde. Aku jeles. Terus terang memang aku jeles.
Aku taknak tengokkkk....
Tapi aku pun takleh nk wat ape. Kita takleh be in different places at the same time.
Aku camnila.. Tidaklah anti-social. Aku seronok berkawan..
Tapi hati aku lekat kat umah.. Bila ada masa, aku lebih senang dok umah..
Unless ada activity yang leh pancing aku.. Contoh, mandi sungai, pantai + laut cantik, makan sedap, camping, etc.
Tapi in the end semua bergantung pada finance aku gak, sbb aku ni bkn pandai menyimpan..
So most of the time aku takde duit nk g jalan2 on the spot.
Kalau dah plan lame, boleh la aku korek2 sket poket mak or kakak or bapak.. hehe
Mcm trip nk g Sabah@Terangganu ni memang aku look forward sbb aku da cari duit kat poket kakak aku awal2..
Tapi, orang lain plak takleh pegi..
Kecewa disitu.. tp takpe la aku paham je..
Takde rezeki..

hmm.. nanti lah aku sambung lagi entri ni.. insyaAllah.. sbb entri ni tak sah kalau pendek..
Panjang umo, aku sambung lagi ye..

wasalam

No comments: