Thursday, July 29, 2010

Ape nak tulis tajuk ni?

Maaf, aku tidak boleh memberi jawapan kepada soalan kau tadi. Bukan aku tidak tahu atau tidak mahu menjawab , tetapi soalan itu aku rasakan tidak relevan untuk dijawab. Kerana jawapan kepada soalan kau itu tadi tetap tidak boleh memberikan keyakinan yang engkau inginkan.

mm.. apa aku membebel nih?

mmmm.. ala.. malas la nk terangkan.. haha
tapi kena terangkan jgk ni..

ok, kalau kau nak aku jawab "aku suke kat kau @ aku memang nak hidup dengan kau @ etc. ",
apa yang jawapan tu boleh buat pada kau?
macam yang aku penah cakap sebelum ni, aku manusia.. kebanyakan masanya aku tak tahu apa yang terbaik untuk aku.. lebih-lebih lagi tentang jodoh.. aku manusia je bro.. aku serahkan pada yang Maha Mengetahui.. dan aku usaha dengan cara aku sendiri.. doa kepada Allah SWT..

Yang aku tahu sekarang ni, parents aku suka kalau aku dengan kau.. Dan aku sangat suka kalau parents aku suka.. :) Kawan2 pun suka kalau kau dengan aku.. mmm.. tapi kau jangan salah faham pulak.. aku bukan paksa diri aku.. tak.. :)

Kalau nanti betul2 ditakdirkan Allah, kau datang untuk aku, dan kriteria2 yang Rasulullah saw pesan tu ada dah pada kau, aku takkan tolak insyaAllah.. :) Kalau Allah dah pilih kau untuk aku, parents aku pun suka kat kau.. mesti ada hikmahnya.. dan pada hari itu, aku akan jadi insan yang paling gembira dalam dunia.. percayalah..

Aku taknak ikatan kita ni semata2 kerana hati.. Sebab hati boleh berubah, dan mudah berubah.. aku taknak sebelum kawin aku cakap "aku memang nak kat dia, hati dah suka, tak boleh dipaksa" nanti dah kawin plak aku cakap "hati aku tak boleh dipaksa, kami tidak serasi lagi!"..
Aku nak ikatan ni terikat dengan kukuh, bukan kerana hati.. Tapi kerana Allah.. Dengan cara itu, aku akan rasa lebih bertanggungjawab kerana aku tahu yang aku sudah berjanji dengan Allah. Aku tahu yang aku amat terhutang budi dengan Allah sebab makbulkan doa aku untuk dapatkan jodoh. Dan bila Allah takdirkan kau jodoh aku, aku takkan sia-siakan engkau kerana "hati" aku. insyaAllah.. Supaya semua tindakan aku adalah kerana Allah.. Kalau Allah suka, sudah tentu kau pun suka kan? Kalau Allah suka, semua suka! :)

Aritu kau ckp kat aku, kau takut sesuatu yang buruk terjadi antara kita kelak. aku jawab, jangan takut.. jangan risau.. jaga hubungan dengan Allah, insyaAllah Allah jaga hubungan kita sesama manusia.. kau mula yakin kembali. sekarang, aku plak ckp kat kau, aku risau aku berubah satu masa nanti dek ketidaksabaran aku dengan ujian.. kau pula jawab, jangan risau.. aritukan kau yang ingatkan kat aku.. jaga hubungan dengan Allah, insyaAllah Allah jaga hubungan kita sesama manusia.. :)

ha'ah kan!! terlupa plak aku.... :) timekasih ingatkan aku balik~
semoga semuanya berjalan dengan lancar.. insyaAllah..


gambar hiasan - aku dan kawan2 kaed aku. :D sayang semua!

8 comments:

Anonymous said...

yang mana satu awak dalam gambar ni?

fawizah said...

yang mana2 pun boleh..

K PA'AH CUTE said...

:) HIDUP KMA SALING MENGINGATI.. GUD2

fawizah said...

kakpaah, kma tu ape?

Aqilah Nizar said...

suka ayat ni
"jaga hubungan dengan Allah, insyaAllah Allah jaga hubungan kita sesama manusia.. :)"

fawizah said...

:)

adik kak antin~ said...

nabila juge suke ayat itu..tq 4 sharing..wii wii wii =)~

fawizah said...

hihi sewit la adik kak antin~ :P
sayang adik kak antin~
u r welkam..