Thursday, November 12, 2009

Kalau Allah nak bagi..


Sebenarnya, kalau Allah nak bagi kita rezeki, Dia bagi je.
Kalau dia nak bagi kita harta menggunung, Dia bagi je.
Dia Maha Mampu dalam apa sekali pun.

Contoh terdekat, kalau Allah nak bagi aku kereta supaya aku tak perlu berjalan kaki hari² dari bilik yang jauh ke KAED, Allah dah bagi dah kesenangan tu.
Tapi Allah tak bagi pun, kenapa?
Mungkin Allah nak ajar aku appreciate kesusahan aku yang sekelumit tu,
dan pandang kelebihan yang aku dapat di sebalik kesusahan tu.
Dia suruh jugak aku menapak..
Bagi aku, best je ape yang aku dapat ni.

Hm, samelah jugak, kalau Allah nak bagi semua benda yang kita nak, Dia dah bagi.
Tapi Dia taknak bagi..
Mesti ada sebabnya kan?
Kalau Dia bagi pun, mesti ada sebabnya.
Macam kisah Fir'aun, harta berpiramid2 Allah bagi kat dia.
PUN ada sebabnya jugak kn.

Jadi....
Mari kita berfikiran positif bila keadaan dan rezeki tak berpihak kepada kita.
Ada sebabnya... *wink*

No comments: