Tuesday, January 5, 2010

Ku Pohon..

terima kasih ya Allah kerana sudi memberi petunjuk kepada hambaMu yang teramat hina..
ya allah..
aku sakit dengan hidup ini..
ku selalu terlena..
selalu terleka..
aku sering melupakanmu..
dan sering bergembira..

aku impikan syurgaMu ya allah..
tetapi aku sedar aku sangat jauh darinya..
aku sangat jauh dariMu..

ya allah..aku ingin berubah..
kau berilah petunjuk kepadaku..
kau berilah pendorong padaku ya allah..

aku sakit dengan hidup ini..
aku sakit dengan zaman ini..
ya allah ,
ya rahman,
ya raheem...
bukalah jalanmu untukku..
aku pohon..
aku teringin sekali berada dalam agamaMu
bersamaMu,
tetapi amat sukar ya allah..
Kau bantulah aku ya Allah..
aku pohon ampun kepadaMu..
sesungguhnya terlalu banyak dosa2 yang ku lakukan terhadapMu..
aku mengingkarimu,
aku tinggalkan sunnah Rasul.
aku terlalu alpa dan leka dengan dunia ini ya Allah!
aku benci akan diriku sendiri..
Jangan kau tinggalkan aku sendirian di sini..

Aku teramat hina..
teramat hina..
ya Allah, berikan petunjukMu,
kuatkanlah jiwaku..

aku pohon ..
.

1 comment:

kakngah said...

sob sob sob.