Tuesday, October 19, 2010

Mahbubku

Biar ku sakit,
Biar ku duka,
Asalkan mahbubku senang dan suka.

Titisan air mata,
Demi untuknya,
Menjadi mutiara akhirnya..

-Azreel Azhar.

click here for the song.

This is a song written by Azreel my school friend.
Bila aku dengar balik lagu ni, part ni.. aku rasa sedih sangat..
Sebab aku mungkin boleh cakap "biar ku sakit",
Aku juga mungkin boleh cakap "biar ku duka"'
Aku boleh cakap, "asalkan mahbubku senang dan suka".
Tapi merealisasikan semua tu?
Jauh sekali..
Aku malu dengan diri sendiri..
Aku ingin sakit..
Aku ingin duka..
DemiMu Tuhanku.

Aku malu.. Aku dok bersenang lenang je kat dunia ni..
aku kena upgrade ni.. serious aku kena upgrade..
Ah..! Aku nak jadi Muslim hebat.
Nak jugak aku naikkan nama agama Allah.
Di situ aku akan bersakit-sakitan.
Ah..! tapi aku memang boleh cakap semua tu!
CAKAP.
Cakap je la..

InsyaAllah..
aku nak lebih dari cakap..
Ya Allah.. jangan kau biarkan aku terleka dengan kemanisan dunia ini ya Allah..
Bangunkan aku andai aku terleka dalam tidur yang binasa..

No comments: