Saturday, March 6, 2010

Untuk Saya dan Anda

alhamdulillah! dapat juga bukak blogger kat bilik ni.. selalunya slow n bila click "new post" aje, dia tak mau pegi..
hehe kali ni ok la sket.. kepada rakan yang bertanya, tempoh hari memang saya ada publish satu entri bertajuk "Pada Suatu Hari Rabu".
Tetapi saya delete semula entri tersebut. Sebabnya, asal entri itu adalah dikarangkan dalam bentuk Word Document. Bila copy paste di blogger, format tulisannya berubah! Amat buruk pada mata saya. Jadi saya terpaksa buang, nanti lain hari bila ada masa terluang dan internet connection cantik, saya akan re-type kat sini. hehe..

Seperti biasa, bila dah lama tak mengunjungkan jari jemari ke new post ni, memang banyak entri yang saya berhajat untuk karang dan publish. Tajuk2nya sudah pun saya listkan dalam document. Nampaknya memang kena type kat sini, takleh type kat document.. Nanti lain pula rupanya.

Waktu yang saya peruntukkan untuk newpost ini pendek saja, yelah, masing2 tengah sibuk menyiapkan final projek sekarang ni. Tapi saya juga tak mahu penulisan di sini berhenti begitu saja. Akan saya teruskan insyaAllah.

Ada satu benda penting yang saya harus tulis, untuk saya dan juga anda. Sebabnya, saya hampir terlupa dengan kata-kata tersebut. Dan tadi Allah ingatkan saya semula. Dalam perasaan lemah2 lesu, saya kembali tersenyum. :) Kata-kata itu ialah ..

"Jangan bersedih jika Allah masih belum kabulkan doa kita.. Allah pasti akan kabulkan satu hari nanti. Allah tak kabulkan sekarang, sebab Allah nak dengar suara hambaNya meminta dan berdoa kepadaNya, Allah nak dengar lagi suara tu.."

Hee.. Sekaligus membuatkan diri terasa disayangi Allah. InshaAllah!
OK, tu je.. Kawan2 bleh la amik kata2 semangat ni bila sedih2 ye!
^_^ Assalamualaikum!

No comments: