Saturday, September 5, 2009

Masjid dan imam terawih

©H1N1 dan kiamat,
©mati,
©kerja dan keluarga,
©pemberian itu misteri,
©sahabat2,
©masjid dan imam terawih,
©aku dan kekuranganku,
©palestin dan kealpaanku,
©extreme dan balance,

©damn, perempuan dan masyaAllah
.

Hari tu aku solat tarawikh kat masjid Negeri buat kali pertama di Ramadhan ini.
Best. Waktu tunggu solat jemaah bermula, aku pusingkan kepala 360 darjah.
Cantik betul masjid ni. Sebelah dalam kubah de disusun timber strips cantik2, satu2, yg berfungsi sebagai aesthetic tool dan juga sound absorber. Aku kagum betul.
Ha! Pastu kan! dekat tengah2 kubah tu (belah dalam) ade lampu kecik2 macam bintang!
HAIH teruja betol! Cantik!
Sekian lama aku duduk kat Shah Alam ni, ni la first time aku perasan hiasan dalaman masjid ni. huhu~ apada...
*aku seorang yang sukakan langit malam, kalau leh design umah sendiri, aku nak wat bilik leh pandang langit sebelum tidur*

Langkah kanan, budak kecil yang slalu azan kat tv9 jadi imam, juga melaungkan azan isya'.
Nenek kt sebelah aku excited gile.
Aku pun excited gak. Bagus dak nih.

haaaa.. seronok tau~

No comments: