Sunday, September 6, 2009

Sahabat-sahabat

©H1N1 dan kiamat,
©mati,
©kerja dan keluarga,
©pemberian itu misteri,

©sahabat2,
©masjid dan imam terawih,
©aku dan kekuranganku,
©palestin dan kealpaanku,
©extreme dan balance,

©damn, perempuan dan masyaAllah
.

Dah tiba masanya aku berbicara tentang sahabat.
Tajuk yang paling berat untuk aku bicarakan.

Teramat berat.

Kalau bebetul in the mood nak tulis, this entry would be the longest ever.
Just read my lil sister's blog. Dia cerita pasal rakan-rakan pancaragam.
Tiba2 terasa rindu dengan rakan-rakan pancaragam during my time.
Yup, they really are a second family to me.
The memories with them are one of the most precious memories that i will keep forever and tell to my grandchildren. They are the people I grow up with, even for only 5years at school, but we are still close up till now. Maybe not all of us but yeah, when we get the chance to reunite, memang best.

The memories that I miss the most is the campingS and of course the practices and functions and competitions. The teamwork, the fights, the fights with cikgu, the seniors, the concern seniors, the saje-buli seniors, the juniors, the jokes, the drumsolos, the music camps, the formation practices, the 6am-preparation *gelap2, tangga kunci, "cmne nk amik instrument?" panjat blok. hihi.* , the wins, the losts, the SPIRIT, and EVERYTHING. Dan sebenarnya benda yang paling penting aku belajar dalam pancaragam ni is DISIPLIN *yg dah hilang skrg*.

Though now, ada yang dah kahwin, dah ade anak, yang masih belajar, yang masih kerja, yang baru merisik anak dara orang, yang dah anak dua, yang dah jadi doktor, yang dah jadi macam2, once a "budak-band" will always be a "budak-band".

And here, aku nak cerita sikit tentang kawan-kawan pancaragam aku.

Raja Redzuan Shah
Beliau nih aku dah anggap macam abang aku. Garang. Oh bukan takat garang, panas baran sebenarnya. Tp dengan kami-kami dia kurang panas baran sikit. hihi
Dia slow2 tarik junior2 yang boleh bekerja, and train bekerja dengan dia. Aku pun ditarik sama. Dari situlah aku mula rapat dengan dia. Dia train macam2 jugak lah. Sebenarnya dia main suruh je wat keje. Disebabkan dia nih panas baran and dikalangan orang yang banyak berjasa pada pancaragam, sape2 yang diamanahkan tugas, kompem2 setelkan aje. So, apa2 kerja yang diberi, aku cuba laksanakan. Di situ lah aku kaut pengalaman sedikit sebanyak. Dr deal dengan pengetua sekolah, orang luar yang takda kaitan dengan sekolah, sampailah ke budak-budak tadika. haha pelik kan? *penah join dia buat camping untuk budak-budak tadika* Oh ye, dan dia lah ketua camping-camping kami. Boleh dikatakan dia ketua macam-macam benda.

Sekarang dah kahwin. Sebelum kahwin, kadang2 wife dia pressure dengan dia, dia cerita kat aku. So, rapatlah jugak dengan wife dia. Skrg nih mmg mcm kakak dan abang lah dorang ni pada aku. Aku teruja bila wife dia bersalin. hihi. Tp dah lebih kurang 4 bulan aku tak jumpe dorang! Dengan anak dorang! Raja Iskandar Shah. hihi takpa, ada masa nanti aku jenguklah..


Diyana Zulaikha
Beliau pula member rapat aku waktu sekolah. Sebenarnya rumah kami sebelah-sebelah je. Waktu kecik, parents kami cakap kami macam kembar. Muka lebih kurang sama. Tapi waktu sekolah rendah aku tak rapat pun dengan dia. Bila masuk sekolah menengah, dia pun sekali masuk pancaragam. So rapat mulai dari itu. Dia sedikit tomboy-ish. Eh sebenarnya banyak. Aku taktau kenapa tapi aku lebih selesa berkawan dengan orang macam dia. Tomboy-ish. Kalau dalam pancaragam tu hampir semua benda kami buat sama-sama. Kena sorok dengan hantu pun sama-sama. haha. Tp sekarang masing-masing dah sibuk dengan hal masing-masing. Dengan dia kat UTM Skudai, amik sport science. Aku kat kampung KAED aku kat UIAM Gombak nih. Takpa raya nanti buleh jumpa. ;)


ye.. beliau sengal


Memories . .
"Fawi tolong zipkan uniform aku" -kau rely on aku
"Fawi ko jalan macam e-wok dalam cite star wars lah~ HA HA HA" -kau bergurau
"Saya bukan ape cikgu, saya kesiankan budak ni nak SPM ni. Dengan masalah macam ni lagi.." - kau support
"To Perfection!" - kau dan aku jerit semangat
"Kamu orang ni mcm yahudi" -kami sama2 diherdik
"Kalau korang tak turun, fawi dah takde pendekar nak support fawi, turun la praktis" - aku mintak tolong
"Takpe2, kalau coach nak suruh kita wat orchestra gak, kita cakap je kita nak marching, nak marching jugak, cakap pengetua suruh. Tapi smorang kena ada time jumpa coach k? OK!" -kita berpakat

Aaahh.. aku rindu sume tu. Aku rindu korang laaaa~

Haaa.. ni baru member pancaragam aku. belum lagi aku cerita tentang member PLKN aku, member KAED aku. Aku rasa kena bahagi la topik ni. hihi. Aku nak bersiap gi balik uia. Tempahan cookies untuk member2 kaed dah siap. Kerja2 studio BANYAK lagi tak siap. Nanti aku sambung lagi pasal Sahabat-sahabat aku.

(^_^)/ berusaha!

No comments: